Managing Conflict in the Workplace

Η διαχείριση των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας

Πόσο συχνά έχουμε παρατηρήσει ομάδες, στις οποίες επικρατεί ένα κλίμα επίπλαστης αρμονίας, στις οποίες τα μέλη τους φοβούνται να συγκρουστούν και αποφεύγουν με κάθε κόστος κάθε είδος αντιπαράθεσης;

Οι συγκρούσεις είναι φυσιολογικό μέρος των ανθρώπινων αλλελεπιδράσεων, που προκύπτουν κάθε φορά που έχουμε ανάγκες και επιθυμίες, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για εμάς, ενώ ταυτόχρονα θεωρούμε ότι κάποιος άλλος εμποδίζει την εκπλήρωση τους. Συχνά είναι αποτέλεσμα κακής επικοινωνίας και συσσωρευμένης δυσαρέσκειας, η οποία όταν δεν αντιμετωπίζεται άμεσα και αποτελεσματικά μπορεί να οδηγήσει σε σειρά ζητημάτων για μια επιχείρηση, ομάδα ή οργανισμό, όπως, μεταξύ άλλων:

  • στη μείωση του ηθικού, της απόδοσης και της παραγωγικότητας των εργαζομένων,
  • στην αύξηση του στρες, της απογοήτευσης και του ρυθμού αποχώρησης τους,
  • στην αδυναμία επικοινωνίας, συνεργασίας και τον ανταγωνισμό μεταξύ ατόμων και τμημάτων,
  • στην αδυναμία διαχείρισης και αποτελεσματικής αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού
  • στη μείωση της καλής εικόνας, της ποιότητας και της απόδοσης των παραγώμενων αποτελεσμάτων και την αναστολή της εξέλιξης του συνόλου της ομάδας, της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Σε αυτές τις περιπτώσεις οι συγκρούσεις αποτελούν αδιέξοδα, που κοστίζουν σε όλους και ιδίως στην ίδια την επιχείρηση, την ομάδα ή τον οργανισμό.

Συνειδητοποιώντας όμως πως το κάθε μέλος της ομάδας συνεισφέρει με τη στάση και τη συμπεριφορά του στις συγκρούσεις, που αναπτύσσονται σε αυτή, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη και τη συνοχή της ομάδας και αναπτύσσοντας την ικανότητα των μελών της να συγκρούονται παραγωγικά και εποικοδομητικά, οι συγκρούσεις μπορούν να αποτελέσουν ευκαιρίες να αναπτύξουμε δημιουργικές λύσεις, που εστιάζουν στις ανάγκες όλων, να ενδυναμώσουν τα άτομα και την ομάδα, και να ενισχύσουν την υπευθυνότητα και τη δέσμευση στο κοινό όραμα και ως αποτέλεσμα να βελτιώσουν τις αποδόσεις και την παραγωγή αποτελεσμάτων των ατόμων, των ομάδων, των επιχειρήσεων και των οργανισμών.

Συμμετέχοντας σε αυτό έχετε την ευκαιρία να αναπτύξετε μια καλύτερη κατανόηση του πλαισίου και της δυναμικής εντός των οποίων αναπτύσσονται οι συγκρούσεις στο χώρο εργασίας, να αποκτήσετε επίγνωση για το ρόλο που κάθε μέλος της ομάδας παίζει στις συγκρούσεις αυτές και τον τρόπο που αυτές αναπτύσσονται και εξελίσσονται, να εξερευνήσετε νέες προοπτικές, βήματα και λύσεις, που θα σας βοηθήσουν να διαχειρίζεστε τις συγκρούσεις, να επικοινωνείτε και να συνεργάζεστε αποτελεσματικότερα και, εάν επιθυμείτε, να διαδραμματίσετε ένα ενεργό μεσολαβητικό ρόλο στην αντιμετώπιση και την πρόληψη των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας σας, υποστηρίζοντας το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας εταιρικής κουλτούρας ανοιχτότητας, ομαδικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Το πρόγραμμα χωρίζεται σε 3 αυτοτελή μέρη.

Στο 1o μέρος οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις και να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες, που θα τους βοηθήσουν ούτως ώστε να είναι θέση να επικοινωνούν και να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις που προκύπτουν στο χώρο εργασίας τους αποτελεσματικότερα.

Στο 2ο μέρος οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευθούν περαιτέρω, γνωρίζοντας βασικές τεχνικές και διαδικασίες, ώστε να μπορούν να διαδραμματίζουν ενεργό μεσολαβητικό ρόλο στην αντιμετώπιση και την πρόληψη των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας τους

Στο 3ο μέρος παρέχεται οι δυνατότητα σε όσους συμμετέχοντες ενδιαφέρονται να μεταφέρουν τις γνώσεις, τις δεξιοτήτες και τις πρακτικές ικανότητες, τις οποίες απέκτησαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μερών στην επιχείρηση, την ομάδα ή τον οργανισμό, με τον οποίο συνεργάζονται, υποστηρίζοντας το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας εταιρικής κουλτούρας ανοιχτότητας, ομαδικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας, με βάση τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα, μέσω ενός εξειδικευμένου προγράμματος που θα δημιουργηθεί αποκλειστικά για την επιχείρηση, την ομάδα ή τον οργανισμό. Στο μέρος αυτό, εφαρμόζονται επιπλέον, κατόπιν συννενόησης, διαγνωστικά εργαλεία ομάδων και ηγετών. Γιατί ό,τι είναι μετρήσιμο είναι και διαχειρίσιμο.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών και leaders σε ομάδες, εταιρείες και οργανισμούς και ιδίως σε:

  • Εxecutives,
  • Τeam leaders,
  • ΗR professionals,
  • Business unit managers.

Το πρώτο μέρος του προγράμματος μπορεί να απευθύνεται στο σύνολο των εργαζομένων ή των μελών μιας επιχείρησης (ή ενός τμήματος αυτής), μιας ομάδας ή ενός οργανισμού.